Thursday, January 31, 2008

KERJAYA DAN JADI USAHAWAN

Mahukah anda Berkerjaya Sekarang Dan Akhirnya Menjadi Usahawan Berjaya?

Selamat bersua kembali pembaca yang setia dan yang baru mengenali blog saya ini. Sempena bulan pertama tahun ini, saya ucapkan selamat maju jaya dalam apa jua kerjaya anda tahun 2008 ini.

Kerjaya yang saya maksudkan adalah kerjaya mencari sahabat, kawan-kawan, kenalan, saudara-mara, dan siapa saja yang inginkan kejayaan masa depan untuk diri sendiri dan keluarga tersayang.

Kerjaya ini jugak dapat menolong orang lain:-
  • Menyediakan kewangan secukupnya setelah bersara, atau menghadapi hari tua jika umur dipanjangkan.
  • Atau memberi pertolongan kepada mereka-mereka yang mengalami penyakit kritikal sebelum bersara.
  • Memberi pampasan kepada mereka-mereka yang terpaksa tinggal dalam wad samada untuk masa pendek mau pun panjang.
  • Menolong generasi baru untuk meneruskan kehidupan jika ibu atau bapa mereka terpaksa meninggalkan mereka semasa mereka masih belum tahu untuk mencari rezeki sendiri.
  • Membantu menyediakan peruntukan untuk keperluan pembelajaran masa hadapan untuk anak-anak yang masih kecil. Supaya bila besar nanti tidaklah terpaksa meminjam dari PTPTN atau dari mana-mana institusi kewangan yang mengenakan faedah.
  • Memberi perlindungan masa depan yang lebih tinggi untuk mereka yang memerlukan dan mempunyai kewangan yang lebih pada masa sekarang.
  • Membantu orang-orang muda menyediaakan peruntukan kewangan pada masa-masa tertentu untuk perkahwinan, membeli harta dan sebagainya dalam jangkamasa sederhana panjang.
  • Ringkasnya memberi perlindungan hilang upaya, kematian dan penyakit, tabungan serta simpanan jangkamasa sederhana panjang dan jangka panjang.

Sebagai balasan, bagi anda yang berjaya mencari dan menolong mereka-mereka ini menyertai takaful, anda akan diberi ganjaran saperti berikut:-

  • Mendapat komisyen selama enam tahun bagi setiap penyertaan yang dibayar . Bermaksud kalau peserta bayar bulanan anda akan dapat komisyen setiap bulan selama 72 bulan.
  • Dapat melancung percuma keluar negara setahun sekali bagi mereka yang mencapai kota yang ditetapkan.
  • Mendapat bonus tahunan bagi mereka yang capai kota yang ditetapkan.
  • Pelbagai hadiah yang disediakan sekurang-kurangnya 3-6 bulan sekali saperti melancung ketempat tertentu, hadiah komputer, laptop, PDA, handfon atau wang tunai bagi pencapaian untuk jumlah dan tempoh tertentu.
  • Pelbagai ganjaran yang berubah-ubah untuk mereka-mereka yang serius dan rajin.

Kerjaya di atas adalah menjadi Wakil Takaful.

Peningkatan kerjaya di atas adalah:-

  • Naik pangkat jadi "Pengurus Agensi" setelah capai kota (minima lepas 2 tahun jadi ejen/wakil) dimana layak melantik wakil baru dan mendapat pampasan setiap jualan wakil bawahan.
  • Naik pangkat jadi "Pengurus Agensi Kumpulan" jika mencapai kota (minima lepas 2 tahun jadi pengurus agensi). Layak untuk dapat pampasan setiap jualan agen dan pengurus agensi dibawahnya.

Apabila anda telah menjadi pengurus agensi dan Pengurus agensi kumpulan, ini bermakna anda sudah pun menjadi usahawan. Dimana anda perlulah merancang untuk pencapaian terbaik komisyen anda sendiri dan mereka-mereka dibawah seliaan anda. Anda terpaksa menguruskan agensi anda seperti seorang ahli perniagaan dalam bidang lain juga. Pendapatan tahunan mereka-mereka ini berbeza-beza antara sebuah agensi dengan agensi yang lain. Ada yang mendapat puluhan ribu, atau ratusan ribu mau pun mencecah jutaan ringgit.

Perbezaannya adalah saiz ahli dan jumlah business dibawah seliaan mereka.

Buat masa ini ramai mereka-mereka yang menjadi takut dan fobia bila mendengar kerjaya sebagai wakil takaful, Kenapa?

Kerana ramai Orang Melayu khususnya adalah dari kumpulan mereka yang kurang berusaha dalam perniagaan dan terlalu disogok keapada pekerjaan sebagai pekerja setia dalam satu-satu syarikat koprat besar atau sektor kerajaan sahaja.

Tahukah anda sekarang orang bukan melayu dan bukan islam telah dibenarkan menjadi wakil takaful?

Dalam masa yang singkat saja mereka telah berjaya menarik orang bukan islam menyertai takaful dalam jumlah yang besar. Mereka ini merasai bidang takaful menjadi lombong emas dimana mereka tak dibenarkan menjadi wakil takaful sebelum ini.

Dimana anda yang bergelar Melayu dan Islam dan masih belum bekerja? Kenapa tak mahu atau masih takut tak berjaya atau masih tak percaya bahawa wakil takaful akan beri pendapatan yang tinggi kepada anda? Ada diantara anda berkata untuk menyebar syariah islam, sedangkan anda hanya melihat saja sebenarnya.

Anda hanya perlu mendaftar melalui saya untuk ujian mudah dimana-mana Sekolah Teknik setiap negeri di Malaysia, mendapat bimbingan jualan, dan seterusnya jadi ejen yang berjaya walau dimana jua anda berada.

Sila hubungi saya melalui SMS 6019 2490007 / 016 2633346 atau telefon 603 89612044 atau E'mail [buyongptn@yahoo.com] / [buyongptn@gmail.com] samada untuk kerjaya sepenuh masa atau separuh masa.

Tahukah anda seorang doktor perubatan yang punyai klinik sendiri secara sambilan boleh dapat memenangi kereta Toyota Camry kerana jadi wakil takaful (bukan kerana cabutan bertuah) tetapi kerana penyertaan takaful pelanggan melaluinya.

Untuk artikel yang akan datang saya akan akan sambung tentang beberapa senario mengisahkan cabaran kepada anda sebagai seorang islam berkaitan takaful dan sambutan orang bukan islam terhadapnya, sedangkan orang-orang islam masih berbalah tentang haram/halal tapi tak buat apa yang diperkatakannya.

Jumpa lagi.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home